måndag 15 februari 2016

Sticka Gudrun-vante med Garnadiset i Bandhagen!

Foto: orginalet från asfaltsflickan

Har du som jag och många med mig ett sug på dessa snygga Gudrun vantar? 
Kom då och sticka dessa med oss! 
Jag vet att suget är stort efter att sticka dessa vantar. Men många har inte flerfärgsstickat förut, man har lagt in den som favorit, skrivit upp den på to-do sticklistan... Ja, ursäkterna är många och jag med flera har helt enkelt inte kommit till skott.

Förrän nu! Den 15:e feb- 8 mars drar vi igång en Knit-Along(KAL)- sticka tillsammans. Det blir så mycket roligare att göra det tillsammans! Vi hejar på, inspirerar och tipsar varandra.


Vad behöver du då göra?
1. Köp beskrivningen Gudrun av Asfaltsflickan på Ravelry. (har du inte skaffat Ravelry-konto så är det dags nu =)  . Beskrivningen kan skrivas ut i butiken för en kostnad av 15 kr, för papper och färg mm.)

2. Köp garn som passar, 4 ply, tunnt sockgarn, Babyull.-gärna på Garnadiset. 
I samband med denna Knit Along erbjuder jag 10 % rabatt vid köp av garn till vanten i garnerna
Sandnes Lanett, 100% merinoull sw, mjuk och skön babyull
Zauberball från Shoppelwolle,75% ull, 25% polyamid, flerfärgat 
Rauma Finull, 100% norsk ull, i massor av fina färger 
Step sockgarn från Austermann, 75% ull sw, 25% polyamid, behandlat med bl.a aloe vera, EXP4.0

3. Börja sticka med oss. Du kan göra detta genom att komma till Stick-in och träffa andra, kommentera och lägg upp bilder i Stick-in forumet på Ravelry.  Det finns även möjlighet att sticka och få hjälp på lördagar mellan ca 12-14, då jag kommer ta fram lite stolar att så man kan slå sig ner om man vill. Jag finns ju självklart till hands i butiken under hela stickturen. 

4. Det hela avslutas 8 mars. Då hoppas vi att det har blitt en vante eller två!

Jag har stickat upp en del (små,små) prover så att man lättare kan välja garnkvalité om man är osäker vad man vill sticka i.

Jag hoppas vi ses! =)
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar